כיצד יתרמו שיעורי התנועה לפעוטים בני שנתיים עד שלוש שנים?
עד גיל שנתיים הפעוט עובר כמה שלבים בהתפתחות המוטוריות ומבסס את העמידה, ההליכה היציבה. בגיל שנתיים הילדים נהנים להתנועע לרוץ לטפס ומנסים לקפוץ ולהתנתק מן הקרקע.
תרומת החוג לתנועה בגיל זה רבה. ישנה חשיבות להשתייכות למסגרת בחוג לתנועה, אשר בו משפרים את המיומנויות המוטוריות הבסיסיות.
לעיתים יש לעודד את הילד לתנועה, כאשר נראה קושי או חולשה בשרירי הגוף הגדולים (במוטוריקה הגסה של הילד), הכוללת את שרירי הזרועות, האמות וכל חגורת הכתפיים או שרירי הרגליים, ושרירי הגו. על-ידי תרגול מתאים בקבוצה קטנה של ילדים בגילאי שנתיים עד שלוש ניתן לבסס תנועה התפתחותית המתאימה לקצב ההתפתחות התנועתית והרגשית של כל אחד מהילדים.
בחוג של אירית פישביין הנקרא "מטפסים ומתחזקים" מתרגלים הילדים על-ידי משחק חופשי, כאשר הדגש הוא על פיתוח הכשרים המוטוריים של הילדים, והם: 1. פיתוח שיווי משקל. 2. חיזוק חגורת הכתפיים. 3. שימוש בשררי הגוף הגסים לטיפוס נדנד ורצף תנועתי. 4. משחקי תנועה אשר גורמים לשמחה רבה. |
|
|
בעזרת המשחק בשיעורי התנועה הילד מתגבר על קשיים שונים: מוטוריים ורגשיים, כמו פחד וחרדה. המשחק תורם לחיזוק הבטחון דרך הפעלת הדמיון של הילד על-ידי שימוש בדימויים של בעלי-חיים ומושגים המוכרים לו.
מניסיוני הרב כמורה לתנועה לגיל הרך מזה כמה עשורים ובעבודה רבה, אני מלווה פעוטים וילדים רבים, אשר התקדמו וחיזקו את בטחונם העצמי בתנועה שמחה ובהנאה.
אירית פישביין